آبـــــــــدزدک

حشره ای عاشق

آبـــــــــدزدک

حشره ای عاشق

اعتراضات مدنی یک نی نی یک ساله

پدر گرامی!

مباحثات به اصطلاح سیاسی شما با عباس آقا میوه فروش، ممکن بود به قیمت جاگذاشتن اینجانب بر روی یک گونی خیار گندیده تمام شود!
به نظر بنده شما به عنوان یک طرفدار دوآتشه برنامه های مبتذلی چون «باغ خاله شادونه» و «اخبار بیست و سی»، اصولا نباید ادعای شعور سیاسی داشته باشید!
بعد از این حادثه به این نتیجه رسیدم که سیب زمینی بودن مامان گلم در زمینه سیاست، بزرگترین شانس زندگی غیر سیاسی من بوده است!
پدر گرامی!
این حجم از زی زی بودن شما لکه ننگی بر بیست هزار سال تاریخ پر افتخار زندگی ذکور است!
مقایسه ابهت و جنم پدر بزرگ با زن ذلیلی شما، گاهی این توهم کذا را در ذهن آدم ایجاد می کند که؛ لابد نسل ما باید کهنه بچه هم بشوید!
پدر گرامی!
کله صبح زمان مناسبی برای طرح بهانه «از صبح تا شب به خاطر یک لقمه نون سگ دو زدم!» نیست! بپر از سر کوچه یک قوطی  شیر خشک بگیر! شیر خانومتان علیرغم عدم اعمال سهمیه بندی روی شیر، کفاف امورات ما را نمی دهد.

مادر عزیز!
سپردن شخص شخیص اینجانب، به دختر همسایه طبقه پایین، نقض آشکار کنوانسیون منع آزار کودکان بوده و قابل پیگیری در مجامع ذی صلاح می باشد!
نظر به اینکه؛ این وحشی بیابانی در غیاب شما و در اوج غلیان علاقه و محبت، اقدام به امر شنیع گاز گرفتن لپهای بی پناه بنده می نماید! تصور اینکه این لپهای صاب مرده، مثل لپهای سگ نفهم کارتون  تام و جری آویزان شود، اصلا جالب نیست! اصلا!

مادر عزیز!
بنابر اصل پایستگی شصت پا، هیچ انگشت شصت پایی با خورده شدن تمام نمی شود! پس لطفا کاسه داغتر از آش نشوید و اینقدر با جیغ و داد و اخ و تخ، اذهان عمومی و خصوصی را مشوش نکنید! خوردن انگشت پا یک مساله داخلی بوده ولزومی به رسانه ای شدن قضیه نیست!
مادر عزیز!
هنگامی که فوران آلام و مصائب عمیق فلسفی و غیر فلسفی روح لطیف بنده، در قالب گریه بروز می کند، لفظ «وق نزن بچه!» تعبیر چندان زیبایی برای این دست احساست اهورایی نیست البته!
لااقل از گریه های شما در هنگام مشاهده فیلمهای بی مزه هندی معقولتر به نظر می رسد!

سپندار مذگان

روز عشاق ایرانی بر تمام عاشقان مثل خودم مبارک باد!


عزیزم! این روز را با تمام وجودم بهت تبریک میگم!



روز عشق است، عاشقانه ترین روز سال

اصل ِ اصل است. از بیگانه نیست اگرچه با او بیگانه هستیم

با صفحه جادویی یا پیامک کوتاه، خود را به حریم امروزمان نرسانده است

سینه به سینه روییده است تا به دفتر یادگار ما رسانده این شمیم عاشقانه را


سپاس و عشق به تمام کوروشیان دلیر و آرشیان کمانگیر این دیار

اگرچه هنوز که هنوز است بوی خون سیاوشِ عاشق به مشام می رسد.


جاودانه باد! این عشق جوشان و این سرزمین دلیران

مبارک باد روز عشق ایرانی بر تمام عاشقان ایرانی


ح.ا.1: عزیزم! کادو هم ندادی اشکال نداره. اما اگر هوس کردی کادو بهم بدی، جان من جوراب نده. نمی خام. دو جین اضافه دارم تو کشویم. یه چیزی بده لااقل از خجالت شکمم در بیام

ح.ا.2: هر کی کادوی ولنتاین نداده اینم یه فرصت طلاییه دیگه. کمی ولخرجی کن نیما جان!


همسر فداکار

هر چقدر دلتان خواست به این عکس بخندین ولی حقیقت تلخی توشه!!!



ح.ا.1: چرا من همش فکر میکنم ملت ما هم یه جورایی مثل این مرغ فداکار هستند؟

ح.ا.2: خروسه به مرغه میگه: یه نوک میدی؟ میگه نه!

         خروسه میگه : به درک ! با خودکار مینویسم !!!

ح.ا.3: کی میدونه فردا چه روزیه؟

تغییر و دگرگونی

چند سخن زیبا از بزرگان در مورد تغییر و دگرگونی


 


تنها کسانی که تغییر نمی کنند، آنهایی هستند که نفس نمی کشند.

آنتونی رابینز

هنگامیکه شما می خواهید موقعیت پیشین خود را حفظ کنید، هیچ معجزه ی جدیدی برای دگرگونی موقعیت تان رخ نمی دهد.
گیل لیندن فیلد

دگرگونی، همیشه آسان نیست.
شری کارتر اسکات

زندگی، پدیده ای دگرگون شونده است، از این رو، قوانین ما باید به گونه ای باشد که به ما اجازه ی سازگاری، رشد و لذت را بدهد.
آنتونی رابینز

الگوها با گذشت زمان دگرگون می شوند، شما هم بایستی دگرگون شوید.
شری کارتر اسکات

رو به پیشرفت، یعنی دگرگونی، رو به تکامل، یعنی دگرگونی های بسیار.
وینستون چرچیل

دگرگون کردن هیچ چیز آسان نیست و به هنگام گذر از این فرایند، باید با خودتان مهربان و شکیبا باشید.
شری کارتر اسکات

 

***

ایجاد تغییر و تحول مثبت و بالا رفتن از نردبان موفقیت در زندگی آرزوی هر کسی است.

طی کردن پله‌های این نردبان مستلزم رعایت شرایط ذیل است:

- روی هر پله نباید بیش از حد معمول مکث کرد؛

- پس از پیمودن پله اول، نوبت به پله دوم می رسد؛

- از نردبانی که پایه‌اش شکسته است نباید استفاده کرد؛

- باید ابتدا جای پا را محکم کرد و سپس قدم بعدی را برداشت؛

- پس از استفاده از نردبان نباید آن را سرنگونش کرد.

ولنتاین

امروز ولنتاین است

دیگر فرصتی برای یارگیری نیست.

دستهای گرم و بهم تنیده عشاق سردی زمستان را گرم تر از همیشه کرده است.

چشم ها مشتاقانه به تماشای هم نشسته اند ...

تا سخاوت عشق چه چیزی برای آنها تدارک دیده است.

 

مبارک است این روز ، اگرچه از بیگانه به عاریت گرفته ایم

کاش هر روزمان ولنتاین باشد

کاش همیشه به چشم های یکدیگر همچون امروز اعتماد داشته باشیم

کاش هر ولنتاین مشتاقانه چشم انتظار کادوی هم باشیم

کاش یادمان نرود ولنتاین بهانه ایست برای گفتن  دوستت دارم ی که یکسال است فراموش کرده ایم به یکدیگر بگوییم.

کاش قدر یکدیگر را بدانیم.

فردا از امروز هم زودتر خواهد گذشت!


___ کادو یادتان نره____
 یه امروز خساست رو کنار بذارید


ح.ا.1: من با هر روز عشاقی در هر تقویمی موافقم. کسی میدونه روز عشاق در تقویم آشوری ها و فینیقی ها چه روزی بوده؟

ح.ا.2: کی میدونه امروز ساعت3 از میدان امام حسین تا آزادی چه خبره؟ به ما هم بگین؟

پرچم

درست است که پرچم، تنها یک تکه پارچه است، اما در عین حال نشانه تمام فضائل و ویژگیهای یک ملت به شمار می رود.

آنتونی رابینز



سالهاست دارم به پرچم کشورمان نگاه میکنم.

هنوز نفهمیدم این سه رنگ با نقشهایش کجای فرهنگ ما را نشان میدهند.

میدونم شرح این نقوش و رنگها را تو کتب درسی نوشته اند.

حرف من اینه که همون معانی در رفتار و فرهنگ دولت و مردم ما کجا تجلی یافته اند که به چشم نمی آیند.


ح.ا: هنوز من به جوابم نرسیدم. چطور تونس تونست، مصر هم تونست ولی ما نتونستیم؟

خنده های خدا


من خنده های خدا را دیده ام

در چشمان محمد، هم او که آخر هفته ها کنار پنجره بهزیستی به انتظار آمدنت

با انگشت اسمت را روی شیشه مه گرفته به زبانی که خود تنها می فهمد نگارش میکند.

من خنده های خدا را دیده ام

در تبسم تلخ سجید دیده ام. آنگاه که احوال دل و دلدارش را خواهرانه می پرسیدی

وقتی که دنیا چون گوری سنگی بر او تنگ آمده بود.

من خنده های خدا را دید ه ام

در تماشاخانه چشم مادری که شکفتن ترا می نگرد،

انگار که می خواهد خود از غنچه به گل بنشیند.

من خنده های خدا را دیده ام

بخواه تا یک به یک نشانت دهم

از دستهای کوچک بهار تا موهای زمستانی پدر

از قدمهای خسته نگاهت تا قدمگاه قلبت

خوب نگاه کن. دیدی؟

انصافا خنده های خدا زیبا نیست؟

 

ح.ا: این پست را در پاسخ یک دوست که فقط از گریه خدا نوشته بود، نگاشته ام.

میخاستم بداند خنده های خدا زیبا و فراوان است فقط کافیست "چشمها را باید شست..."

هنر نزد ایرانیان است بس

اینم خوش سلیقگی صاحب یک داروخانه در شیراز



ح.ا.1: بانوی شرقی یه سوال سخت تو وبلاگش پرسیده. اگر اهل معما هستید یه سر بزنید.

ح.ا.2: اگر حوصله ندارید تا اونجا برید پس به این سوال جواب بدین. لانگرهانس کجاست؟

ح.ا.3: یه کتاب الان دستم رسید. نامش اصول شهروندی در فرهنگ ایرانی نوسینده خلیل هیبتی موضوعش رفتارهای پسندیده ما در جامعه است. دستتون رسید حتما مطالعه کنید.

سومین تولد

پسرم! میوه دلم! چشم امیدم!  نهال نو پای زندگی ام!

آن ظهر 18بهمن که به دنیا آمدی عجب روزی بود

پس از آنهمه انتظار و خستگی

وقتی آن پرستار مرا برای دیدن اولین تماشایت صدا نمود

از دیدن آن صورت کوچک و سبزگونت حسابی جا خوردم

گمان کردم زیرکانه می خواهند کودکی دیگر را به من قالب کنند.

به سختی در آغوش گرفتم ترا.

وروجک! چه سنگین بودی برای قلب مشتاق من


اما امروز برای من زیباترین های دنیا به قدر سایه ات هم زیبا نیستند

اکنون من از دنیا جز ترا نمی خواهم. همه خواهشم از دنیا تو هستی.

آ ری نور چشمی ام! با تو این دنیای ملال انگیز بسی زیبا شده است.


امروز روز میلاد توست. مبارک است بر تو ، بر من و مادر مهربانت

برایت تمام خوشبختی های عالم را آرزو دارم.

آینده از آن توست. پس شاد باش و شادی بیآفرین!


ح.ا: قبلا گفتم من در بهمن سه تا تولد دارم. امروز تولد سوم من است. روزی که من به دنیای پدرها متولد شدم و دلبندم به این دنیا قدم نهاد. امروز را به آن عزیز نازنین و همه عزیزان کوچک دیگر تبریک میگم. آروزی میکنم  بسی بهتر از ما زندگانی داشته باشند.

خـــــدای اطلسی ها  با تو باشـــد      پنـــاه بی کسـی ها با تو باشد

تمام لحظه های خوب یک عمـــر      به جز دلواپسی ها با تو باشد


آمار

این مطلب را از وبلاگ کرگدن عاشق اینجا میذارم. قابل توجه سینا خان سیاستمدار که معتقد به انقلاب نان در تونس هستند


نرخ بیکاری در تونس 13.3 درصد است و در ایران حدود 20 درصد (در شهرستانها تا 30 درصد هم میرسد)
رشد اقتصادی در تونس در سال مالی 2010 برابر 3.7 درصد است که مسئولان قول رشد اقتصادی در سال 2011 را تا 5.4 درصد هم داده بودند. این در حالی است که نرخ رشد اقتصادی ایران توسط بانک مرکزی منتشر نمیشود چون زیر یک درصد است.

منبع: یورو نیوز


ح.ا.1: بازم میپرسم به نظر شما چرا تونس تونست ما نتونستیم؟؟؟

ح.ا.2: یه جوک بی ربط شایدم هم مربوط به سوال قبل:

غضنفر میره راهپیمایی شرکت کنه میبینه شلوغه برمیگرده !