آبـــــــــدزدک

حشره ای عاشق

آبـــــــــدزدک

حشره ای عاشق

پرچم

درست است که پرچم، تنها یک تکه پارچه است، اما در عین حال نشانه تمام فضائل و ویژگیهای یک ملت به شمار می رود.

آنتونی رابینز



سالهاست دارم به پرچم کشورمان نگاه میکنم.

هنوز نفهمیدم این سه رنگ با نقشهایش کجای فرهنگ ما را نشان میدهند.

میدونم شرح این نقوش و رنگها را تو کتب درسی نوشته اند.

حرف من اینه که همون معانی در رفتار و فرهنگ دولت و مردم ما کجا تجلی یافته اند که به چشم نمی آیند.


ح.ا: هنوز من به جوابم نرسیدم. چطور تونس تونست، مصر هم تونست ولی ما نتونستیم؟

نظرات 24 + ارسال نظر
ستوده شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:43 ق.ظ

هورااااااااااااااااااااااااااااا اول شدم .
شوخی کردم مگر اول شدنم اینهمه شوق وذوق داره من که بچه نیستم بچه ها از اول شدن ذوق میکنند .
اما پرچم نشانه هویت هر ملتی است ولی اینکه چرا پرچم ما رنگ قرمزش بیشتر نشانه دلیری وشجاعت مردمان این مرزو بوم است که زیر بار ظلم نمیروند .
بعد فکر کنم بقیه رنگ هاش را موش خورده

کدوم موش؟
ما اینجا موش زیاد داریم. کدومشون منظورته

کدوم شجاعت؟
خیلی ها میگن ما شجاعیم

ندا شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:58 ق.ظ http://www.neday-zendegi.blogsky.com/

منم نمیدونم اما اگر جواب گرفتی منم دوست دارم بدونم

باشه
معلوم شد این سوال خیلی های ماست
کاش یه روزی به جواب برسیم
البته خدا کنه خیلی دیر نباشه اون روز

ستوده شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:33 ق.ظ

چی میگید اقا آرمان .
منظورتون چیه یعنی ما شجاع نیستیم .

هنوز اونقدر شجاع نشدیم
عصبانی هم نباشید
کمی به خودمان نگاه کنیم بهتر در مورد خود قضاوت خواهیم کرد

سلام
برادر
میگم خیلی خوشمان آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآمد دست مریزاد


می‌ترسند چون می‌دانند ما بیشماریم 25 بهمن ساعت 3

سلام ابجی
خوشحالم که خوشتان آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآمد

حالا این بیشمار یعنی چند تا؟
راستی ساعت 3 کجا بیاییم؟
خانه شما؟ آقا؟ آقا زاده؟ بروبچ؟ کجا بیاییم؟

از میدان امام حسین تا میدان ازادی


اطلاع رسانی کنید

اینم اطلاع رسانی
خوبه؟

سینا شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:37 ق.ظ http://omide-ma.blogsky.com

من که از سه رنگ پرچم خیلی خوشم میاد.فکر نکنم مشکلی وجود داشته باشه.
حالا شما چه پیشنهادی داری و برای چی اصلا باید سه رنگ اصلی رو تغییر بدیم؟!
یه سوال:من که واسه تهران نیستم اوضاع تهران با شهرستان هم از زمین تا آسمان فرق داره.حتی خواسته ها هم یکی نیست.
به نظرت 25 بهمن چقدر از هوادارن موسوی میان بیرون؟!

من از رنگاش گله نکردم سینا جان! بحث تغییر رنگ هم نیست

من میخام بدونم این سه رنگ قشنگ چرا در زندگی و جامعه و مملکت ما مفهوم خود را متجلی نکرده اند. همین

در مورد 25بهمن نظرم این است که اگر موافق وضعیت موجود هم هستیم بیاییم. چون از غیبت چیزی عایدمان نمی شود.
اما در مورد کلمه هوادار اصلا موافق نیستم. اگر حضور ما بخاطر شخص باشد منفعتش هم بجیب شخص میرود.
از فضای هواداری و هواخواهی بیرون بیاییم.
بخاطر هوایی تازه در فضایی تازه بیاییم. هوایی که آلوده به نام شخص نباشد.
برای نجات نسلی که در اینده ای نه چندان دور از این هوای ریا و دروغ خفه خواهد شد.
چرتکه مان را در جیب بگذاریم بهتر است.
بجای اینکه با چشمهایمان بشماریم با دلهایمان سرشماری کنیم.
انقلاب را در قلوبمان تجربه کنیم و در بیرون به اصلاحات بپردازیم.
یاعلی

نگین شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:04 ق.ظ http://www.mininak.blogsky.com

موافقم ...با همش

با همه چی؟
کاش یه نظری مبسوط تر میدادی آبجی نگین!
بازم ممنون

قندیل شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:31 ق.ظ http://ghandil.blogsky.com

تو نمیخوای بیخیال این تونس و مصر شی !!!!!!!!
دلت هوس فیلتر کرده مثلا .... البته اگه بیشتر وارد این قضیه بشی !!
.....
خدایی من معنی رنگاشو نمیدونم .... جز .... جز .... نه دیگه معنی هیچکدومو نمیدونم !!!!!
اِ .... خب تو درسام نخوندیم ... شاید نظام قدیم بوده !!!

صابون فیلتر باید روزی به تن ما هم بخوره.
مشتاقم ببینم چقدر لیزه
نگران نباش اون خاطرات ... را که بنویسی احتمالا صابونش به تن شما هم کف خواهد کرد

از بدلکاری مثل شما بعیده معنی رنگای پرچم کشورش رو ندونه

تو کتب نظام قدیم که بود. حالا را خبر ندارم.

سینا شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:46 ق.ظ http://omide-ma.blogsky.com

بله ممنون از توضیحاتت در هر دو موضوع.موضوع پرچم رو گرفتم.رو حرفات فکر می کنم
من کلا با کودتا خیلی حال میکنم.ضربه از درون رو بیشتر می پسندم

سینا جان! من با توجه به سابقه ای که از نوشته های شما دارم میدانم اینجور واقعا فکر نمی کنی.
شوخی قشنگی بود

موفق باشی دوست من

کوروش شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:50 ق.ظ http://korosh7042.blogsky.com

آرمان جان تنها جائی که من با فیل* ترینگ موافقم همینجاست
چرا که این پرچم من نیست
همانطور که شیر و خورشید دارش مالا شاهان نبود


با شما موافقم عزیز!
پرچم یک ملت ، یک ملت را نشان میدهد.

همیشه زیبا میگویید منظورتان را.
پاینده باشید.

خدا همین نزدیکی هاست شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:04 ب.ظ http://kumail.blogsky.com

زیاد با این مطلب موافق نیستم

شاد باشید

محمد جان! میدانستم با من زیاد موافق نیستید.
اما نظرتان برایم محترم است.
همانطور که خودتان یک دوست محترم و عزیز هستید برای این حقیر.

ممنون

ghasedak شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:48 ب.ظ http://earsplitting-silence.blogsky.com

اصلا میدنی چیه همه تونستن فقط ما نتونستیم

شاید فعل خواستن رو خوب صرف نکردیم
شاید همه ما خیلی همه نبوده بلکه بخشی از همه بوده
شایدم ...

شبنم شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:50 ب.ظ http://seven-stones.blogsky.com

بالاخره پرچمم فیلتر کردن رفت پی کارش

کاش فقط پرچم بود
پرچم داران هم فیلتر شدن
پرچم دوستان هم

nima شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:48 ب.ظ http://popcrazy.blogsk.com

خیلی چیزای دیگه هم هست که هنوز چیزی ما ازش نفهمیدیم!

مثلا چی؟

پریا شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:09 ب.ظ

چرا؟میگی چرا؟
چون اولا کسی نیست توی تونس که موقع تظاهرات مردمو درو کنه!
دوما اینکه همه ی اونا هماهنگ ریختن بیرون مثل مانبودن که از توی خونه تشویق کنن!

حرفتون خیلی حرف حساب بود
من فقط تایید میکنم

دانش دوست ما شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:36 ب.ظ http://daneshdostema.blogsky.com

سلام
خیلی خوب بود
ممنونم از حضورتون
بازم سر بزنین
فعلا

بازم چشم

ZiZoOo شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:28 ب.ظ http://qabeax.persianblog.ir

وای آقا آرمان الحق که راست میگی .
من چند وقته دارم کارای اداری میکنم یعنی پدرمو داوردن نامردا.
هیچ مملکتی مثل ما لیاقت جهان سومی رو نداره .
چون واقعا مردم ما بیفرهنگ و بیسواد بارامدن.
البته
البته
این حرفم شامل حال همه نمیشه ها .
با شعور های ملکت هم کم نیستن.
به حدی من دستم از مردم گرفته که تعجبی نمیکنم که چرا تونس و مصر تونستن و ما نتونستیم.
آخه سادگی و بیخیلای و فاصله صعودی طبقاتی تا کی ؟ تا کجا؟

واقعا ایران و تمدنش داره حیف میشه از دست دولت مردان بی سواد و مردم بیخیال.

با شما موافقم
حالا حالا باید تمرین کنیم در رشد فرهنگمان

ZiZoOo شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:29 ب.ظ http://qabeax.persianblog.ir

آقا آرمان من لینکتون کردم .
خوشحال میشم اینکم کنید.

چشم بنده هم با افتخار لینک خواهم کرد شما را
فعلا با موبایل پاسخ میدم
اولین فرصت فردا لینک میکنم
ممنون

ZiZoOo شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:31 ب.ظ http://qabeax.persianblog.ir

راستی همه به من میگن که از پرشین بلاگ بیام بیرون .
خودم هم به طور موقت رفتم اونجا.
اما گفتین امکانات بیشتر میشه برام مثال بزنید یا تفاوشو بگین .ممنون

بهترین مزیت ان بک اپ گیری از اطلاعاتت روی کامپیوتر است
دیگر اینکه نظرات داده شده بدون پاک کردن میتوانی بطور موقت نگهداری کنی
یک مزیت ویژه ان اپ کردن بصورت مستقیم از ورد2007 در وبلاگ است
بقیه اش یادم نیست
خواستی بعدا برات توضیح میدم

ساناز شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:05 ب.ظ

سلام

مثل همیشه سلام
کوتاه و مختصر
کامل و پر بار
ممنون

بانوی شرق شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:57 ب.ظ http://www.royavash.blogsky.com

آخی...
دلم به حال اونایی میسوزه که به جای شعار٬کادو و حرف عاشقانه رد و بدل می کنند!!!
ما ۲۵ بهمن باشیم یا نه
آزادی نمیشنوه!!!(البته باشیم خیلی خوبه ها)
نمیدونم کی قراره خودش رو از دست این مجسمه رها کنه...
دیدن این رفتار و فرهنگ چشم بصیرت می خواد که فعلا ما نداریمخوش به حال اونایی که دارن
داداشی می خوای کمکت کنم صرفش کنی؟؟؟؟
تونستم
تونستی
تونست
تونستیم
تونستید
تونستند....

راستی سلام

بودن خوبه
اما بعضی هستند اما انگار که نیستند.
میخوان ولی نمیدونند چطوری
میگن اما نه اونچیزی که باید بگن

تونستن را باید یه جور دیگه صرف کنیم تا بتونیم
به نظرم اینجور بهتره:
اگر اونا تونستند، ما هم باید بتونیم

ثریا یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:23 ق.ظ

سبز باشی برادر عزیزم

برایمان دعا کن ........


پاینده باشین
همیشه دعا میکنم

تاریک ترین لحظات شب، ساعات نزدیک طلوع است

گل مریم یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:46 ب.ظ

سلام
این پرچم کجاست؟!
مصر نتونسته! من باید به همه بگم! فعلا که نتونسته

پرچم فیلترستان است

شواهد که نشون میده مصر تونسته.
حالا شما چرا مصرید که نتونسته نمیدونم چرا؟

آسمون شب دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:32 ق.ظ http://jesarate-eshgh.blogsky.com

سلام داداشی خوبی؟
خدایی مصر و تونس جنگیدن که به اسلام واقعی برسن ولی مصلا ما آزادیمو اسلام واقعیو داریم
شرمنده می شم وقتی اسم ما هم جمهوری اسلامیه
شاد باشی داداشی

سلام آبجی . نیستت کجایی؟

اگر واقعی بود که اینقدر گرفتاری نداشتیم
بیچاره اسلام که این وسط داره قربانی میشه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.