آبـــــــــدزدک

حشره ای عاشق

آبـــــــــدزدک

حشره ای عاشق

حس مبهم

پُر  ِ حرفست دلم ، مبهم نیست     همــــه دردست تنــم مـــرهم نیست

 

قفس  ِ تــــن شده از خاک بنــــا     دَر  ِ دل بستــــــه ولـی محکم نیست

 

مَلـــک و جن و پری مثــل ِ همند     غـــم  ِ آنها سر  ِ سوزن هــم نیست

 

من ِ من گشته دراین خاک اسیر      بخـــدا جای مـــــن این عالـم نیست

 

بـــه یتیمی مـــــــرا آورد خـــــــــدا     مــــن  ِ نوعـــی پــــــــدرم آدم نیست

 

ببـــــرم خانـــه خدایـــا ! کافیست!     کسی اینجا بــــــه غمم محرم نیست

 

گنهم خــــوردن یک سیب تــو بود     تـــــو بگـــــو اینهمه کیفـــر کم نیست؟

 

به بهشتم مــــده وعــــــده یارب!     بـــــه زمین مثل بهشتـت کــم نیست

 

ببـــــــرم خانه ی تنهایـــــی خود     که مــــــرا غیر خــــودم همدم نیست

 

 


به وبلاگ یک دوست قدیمی (از سر کنجکاوی (بعدا میگم برای چی) )  سر زدم.


یکی از پستهایش به من حس غریبی داد.


دیدم درد آدمی دردیست مشترک که نیاز به فلسفه بافی برای گفتنش نیست.


مخلص کلام اینکه ما مال اینجا نیستیم و اینهمه حس دلتنگی مان بخاطر دوری از اصل مان است.


اینجا زندانی بیش نیست و خدا مهربان ترین زندانبان آنست.


شعر بالا نیز برگرفته از این حس به ذهنم رسید.


 


علت کنجکاوی: دوستی نذر کرده بود که برای آقایی درد دل بنویسد.


به این دوست بخاطر ادا به نذری که اصلا فکر نمی کردم تا اینجا ادامه بدهند تبریک می گویم.


اگرچه دو سه جمعه ی دیگر هنوز باقیست، اما مدامت بر این کار نیکو جای تقدیر و تبریک دارد.


از طرف من به ایشان تبریک بگویید.

نظرات 5 + ارسال نظر
ستوده یکشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:56 ب.ظ http://saba055.blogsky.com/


چند تا سوال برام پیش اومده آخه من بچه کنجکاوی هستم .
اول :چرا جای شما در این عالم نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوم :چرا همدم ندارید پس بانو چه کاره هستن
سوم:چرا سعی نمیکنی به اصل خود برگردی تا اینهمه ناله نکنید

تاکسی گیرم نمی یاد

بانو! چی شده مدتیه خیلی کنجکاو شدی؟

ستوده یکشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:58 ب.ظ

منظور از اون دوست قدیمی که فریناز بانوی اصفهانی شاگرد خواجه عبدالله انصاری که نیست
اگر هست چرا خودتون بهش تبریک نمیگین .
خب من الان به خاطر دیوان مناجات نامه های بینظیرش تبریک میگم ولی این چیزی از وظیفه دوستی شما کم نمیکنه

عرض کردم خدمتتان: یک دوست قدیمی
وظیفه را باید تعریف کرد
فعلا
همینجوری بهتره

ندا دوشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:00 ق.ظ http://www.neday-zendegi.blogsky.com/

اگر فریناز است من هم همیشه دعاش میکنم دل پاکی دارد خدا یارو یاورش باشد
در غیر اینصورت برای هر کی است باز هم دعای ما بدرقه راهش

دعاهایتان مقبول
کار خوبی می کنید

ستوده دوشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:03 ب.ظ

منظور فرینازه میدونم .
خب تبریک میگم بانوی شاعره

چه خوب

سینا سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:26 ق.ظ http://omide-ma.blogsky.com

دو سه تا جمعه ی دیگه مونده نکنه شما هم رفتی تو خط مشائی که پیش بینی ظهور می کنه
اینقدر نگو مال اینجا نیستیم چون فکر میکنم دوست داری بری اونور

اگر این پای تا زانو در گل بگذارد

نه بابا فعلا ماندگارم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.