آبـــــــــدزدک

حشره ای عاشق

آبـــــــــدزدک

حشره ای عاشق

خاطرات سوخته

وقتی که بچه بودم

                      گرگی به گله ام زد

در غفلت بلوغــــــم

                      برقی به کله ام زد


دزدید باورم را

                      افکـــار ســــاده ام را

چون دید مست نورم

                     نوشیــــــد باده ام را


***


وقتی بزرگ گشتم

                      گرگی به گله ام زد

در خرمن فروغــــم

                      آتـــش به کله ام زد


دزدید قصــــه ام را

                      شعر و ترانــــــه ام را

وقتی شنید بانگم

                      آویخت شانــــــه ام را *

 

  *  اشاره به کاری که شاپورر ذوالاکتاف با اسیران رومی کرد.

 


خاطرات کودکی ام در خاطرم زنده شد و سادگی ام در پیش گرگان روزگار آزارم داد.


کاش دوباره بزرگ می شدم تا بزرگتر فکر میکردم.

نظرات 4 + ارسال نظر
ندا شنبه 19 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 02:51 ب.ظ http://www.neday-zendegi.blogsky.com/

قشنگ بود مرسی

نگین شنبه 19 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 06:50 ب.ظ

سلام
نمیدونم چرا متوجه نشدم عمق مطلبتونو
شاید واسه اینه که من شاپورر ذوالاکتاف رو نمیشناسم و اصلا از سیاست سر رشته ندارم...
درسته؟ به سیاست ربط داره؟



تاریخ را بیشتر بخوانید
تاریخ درس امروز و راه فرداست

سینا دوشنبه 21 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:57 ق.ظ http://omide-ma.blogsky.com

خیلی معناگرا بود

شاید
احتمالا
برای حیرت زده ای مثل من معنا همان سکوت است

نازنین چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 02:25 ق.ظ

دلبسته به سکه های قلک بودیم
دنبال بهانه های کوچک بودیم
رویای بزرگتر شدن خوب نبود
ای کاش تمام عمر کودک بودیم


من دلم میخواست کوچیک میشدم ولی دیگه بزرگ نمیشدم و بچه میموندم
چه آرزوهای محالی ...

محالات بسیار است
اینکه نمی خواهیم بزرگتر شویم اما می شویم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.