آبـــــــــدزدک

حشره ای عاشق

آبـــــــــدزدک

حشره ای عاشق

دار مکافات

آن سنگ که بر شیشه زدی دوش    امـروز بـه سنگی خوری اش نوش


در دار مکافـــــات چنیـــــــن اسـت    بیچاره هـــــر آنکس نکنــــــد گوش


بــــر کــوه غرورت چـــــه نشستی    زیرش همه کاهست و تو بـر روش


دستت کـه بـــه آزار بلنـــــــد است    بـــا خاک شــــود دست در آغوش


آنکس کــــه تـــــــرا دســــت بیآلود    چندیست تــرا ساختــــه پــاپوش


فرصت کــــم و بختت بـه زوال است   از وهـــم دَرا ! مــــــردک نـاهوش


از بهــــــــر سرت تیـــــــــغ کشیدند   فــــردا نکنی داد ســــــــرم کوش؟


تمســـــاح نشد کــوسه کَنَد پوست   تا شیـــر کند خـــون تـــــــرا نوش


با گــرگ نشستی شدی چون گرگ   چون گرگ طمع کردی به خرگوش


این حـــرص و طمــــع خـــوار نمودت   در دیـــگ طمـع حــرص زند جوش


امــــروز اگـــر توبــــــه نمـــایــــــــی   شاید شــــود ایــن غائله خاموش


 

ح.ا.1: شعر بالا مخاطب خاص دارد. اما چون میدانم اینجا را نمی خواند آن را عام اعلام میکنم. هر کی هر برداشتی بکند آزاد است. از حالا بگم پی نوشت پایین هیچ ربطی به شعر بالا ندارد. میدانید که اهل قسم خوردن نیستم.


ح.ا.2: سال گذشته یک عده ای یک بنده خدایی را در کنار مزار پدربزرگش با فحش پذیرایی کردند. امسال همان جا یه عده ای دیگه از خودشان پذیرایی بعمل آوردند. خب دیگه چیزی که عوض دارد گله ندارد.


ح.ا.3: یه دیکتاتور دیگه هم دمش رو کولش گذاشت و رفت در زباله دان تاریخ آب خنک بخورد. ما ماندیم و این سوال بی جوابمان. حالا که تونس تونست مصر هم تونست یمن هم تونست چرا ما نتونستیم؟


ح.ا.4: در ادامه مطلب کاریکاتوری گذاشتم محض تماشا. می ترسم حرفی بزنم از طرف جناح خودی مورد مواخذه واقع شوم. آقا ما بیطرف!



نظرات 37 + ارسال نظر
یاس وحشی دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:22 ق.ظ http://yaasevahshi.blogsky.com

درود ...
نوبت این دیکی تاتور! هم می رسد ... امیدوار باشیم بهتر است .
آن کاریکاتور هم واقعیت است ... جامعه ی ما همیشه اینگونه بوده و هست و هیچ بعید نیست که آن طرف هم اوضاع اینگونه باشد .

نوبت همه شون میرسه
دیر یا زود داره اما نوبت سوخت و سوز همه شون میرسه

همین حوالی دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:22 ق.ظ

سلام آقای آرماطون
صبح زیباتون بخیر
شعر جالبی بود، شما هم یه پا شاعر هستین واسه خودتونا
کاش میومد میخوند شاید اثری داشته باشه
در مورد کاریکاتور هم باید بگم که خیلی قشنگ بود، این یه حقیقته
ولی اون قسمت اخر، یعنی در کنار فرشته ها از همه جالبتر بود

راستی داداش! موش کـــور کجاس؟؟
نمیبینمشا!!!!!!!!!!!
قرار بوو بیاد حساب شما رو برسه ولی بد قولی کرد

صبح شما هم بخیر
شاعر نه شاعرک

موش رو اوردم تو شعر شرکت دادم تا بی خیال من بشه

شبنم دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:44 ق.ظ http://seven-stones.blogsky.com


آقا شبنم غایبه رفته مرکز ترک

آبجی ! ادرسش کجاست؟
منم لازم دارم

مجید دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:59 ق.ظ http://majidnazari65.blogsky.com/

سلام آرمان جان.
این شعرو که عمرا بخونه. ولی اگرم می خوند یه گوشش در بود و یه گوشش دروازه کو گوش شنوا؟
زمین گرده نوبت همه یکی یکی میرسه

آسیاب به نوبت

شبنم دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:00 ب.ظ http://seven-stones.blogsky.com


الآن کتاب دستمه ولی کیه که بخونه

یه پیشنهاد،
بذارش رو زمین یه هفت هشت دوری بچرخ دورش
اینطوری هر کی گفت درس خوندی
بگو اره چند دور زدمش

سوفیا دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:16 ب.ظ http://www.sufiyastory.blogfa.com

کاریکاتوره از همش جالب تر بود

ولی خب واقعیتی هست که نباید باشه

روزتون خوش

شنیدم یه نفر اون گوشه گفت:
اتفاقا اینطوری درسته

همین حوالی دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:28 ب.ظ

در دار مکافـــــات چنیـــــــن اسـت بیچاره هـــــر آنکس نکنــــــد گوش

دیشب داداشم هی سر به سرم میذاشت ، بهش گفتم سر به سرم نذار وگرنه پشیمون میشی!!! خلاصه ،گوش نکرد به حرف من
اخرشم چوبشو خورد
میدونید چیکار کردم؟؟ یه بادکنک رو تا جایی که ظرفیت داشت باد کردم رفتم بالا سرش ترکوندم
از دیشب تا حالا داره سایه ی منو با تیر میزنه
شعرتونو که خوندم یاد دیشب افتادم

دو تا ترقه هم میذی بغلش کولاک میشد
البته عواقبش رو نمی تونم پیش بینی کنم

کرگدن عاشق دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:29 ب.ظ http://www.fonex.blogsky.com

این کاریکاتور پایین خیلی قشنگ بود
ای ول

مرسی . ولت به گلی

احسان دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:36 ب.ظ http://no-is-soon.blogsky.com/

سلام .. خوبین ؟؟ منم خوبم !! .. امتحانو حسابی خراب کردم پیش به سوی شهریور .. عالی بود .. عالی .. کاریکاتورشم خوب بود .. شعرشم قشنگ بود .. ولی من نفهمیدم میخاطب کین ؟؟ .. من هم اپم .. بای

احسان جان! بر شما اشکالی نیست اگر ندانی.
نه اینکه سرت تو کتاب ودرس و امتحان است خبر از خبرا نداری
شهریور ماه خوبی است. منم تجربه اش را دارم

دیروز دختر بابا....امروز خانوم خونه دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:23 ب.ظ http://lovely6566.blogfa.com

سلام از این پست هیچی نفهمیدم
خوو یه کم زیر دیپلم بنویس
فقط ح.ا.۳ .انشا الله ما هم یه روز بتونیم

انشاله
خودم نفهمیدم چی نوشتم

مهرداد دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:58 ب.ظ http://manam-minevisam.blogsky.com

من آرزو زیاد دارم. پس سیاسی رو بی خیال

ولی با این کاریکاتورت موافق نیستم اصلا! اون دوران به نظرم تموم شده! الان احتمالا بر عکسه اون کاریکاتور صادقه!

شایدم برعکس برعکسی که تو میگی

نسرین دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:22 ب.ظ http://zananeh89.persianblog.ir

سلام مرسی از لطفتان و اینکه یه من سر زدید. کاریکاتور واقعا عالی بود. نگاه به زنها هیچوقت عوض نشده و نخواهد شد چون مردها عوض نمی شوند

تقریبا با حرفتان موافقم
اما نباید از نگاه متفاوت مردان امروز دیروز هم غافل شد

آسمون شب دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:47 ب.ظ http://jesarate-eshgh.blogsky.com

سلام داداشی
خودت می دونی دیگه من از این شعر چه برداشتی می کنم
یعنی نامردی کنی نامردی می بینی
یعنی چوب خدا صدا نداره
یعنی مینا منتظره که طرفش دست از پا درازتر برگرده
یعنی می شه؟

چرا نمیشه؟
دست که چه عرض کنم سر از پا دراز تر باز خواهد گشت
اما شاید کمی دیر باشد آن موقع و حسرتی سخت خواهد خورد از اینکه مینا در سایه بانی دلخنکتر سکنی گزیده باشد

شنگین کلک سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:13 ق.ظ http://shang.blogsky.com

بعضی ها اینطوری میشمارند
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1-0- بوم بوم
بعضی ها مرتب روزنامه ها را ورق میزنند تا بوم بوم
بعضی ها مرتب دروه تسبیح می اندازند تا بوم بوم
بعضی ها مرتب رسانه های بیگانه را میبینند و گوش میدهند تا بو بوم
بعضی ها بعضی کارهای خفن دیگه هم میکنن تا بوم بوم
شنگین کلک هم نشسته فقط لواشک آلو میخورد تا . . . . . .

پس لواشک من کو؟
من جنبه لوشک ندارم. میخام میخام

کوروش سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:26 ق.ظ http://korosh7042.blogsky.com/


کاش این دل
دل نبود و
گِل به دست کودکی
می فتاد و او به دستش موم وار
در گمان ِخود.
نقشی از لیلی همی زد یاد ِگار
یا زمجنون زار زار
یا ز ویسی بهر رامین، نقش دار
یا زوامق
یا که تندیسی ز عذرا
می نمودش شاهکار
واسف
افتاده در دست من ِ اندوه وار



اتفاقا دست خوب کسی افتاده
استاد مهر با مهارت بسیار در خلق تندیس بلورین عشق

کوروش سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:31 ق.ظ http://korosh7042.blogsky.com/

ا. ن

ببخشید راجعه به شعر می خواستم بگویم
گفتم منو سننه
اصلا به پی نویس ربطی نداره چرا من فکر کنم که دیروز چکار کرد و امروز همان بلا سرش اومد
به من چه دارند پاپوش برا دوستاش.......


ای آقا
آرمان جان یک چیریم داره میشه ها
نکنه اینجا جن ول کردی؟

میخام یه جنگیر موقشنگ هم جذب وبلاگ کنم
نگران نباش استاد! اینجا را کاملا ایزوله خواهم کرد

نگین سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:19 ق.ظ http://www.mininak.blogsky.com

کاریکاتور که گویای خیلی چیزها بود
امیدوارم ما هم یه روز بتونیم

خواستن توانستن است

یه زن.... سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:38 ق.ظ http://yezan66.blogfa.com/

های

اول بگم تو ادامه مطلب من چیزی ندیدم

عجب شعری بودا کی بود حالا مخاطب خاصش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

از تو اتاق کنترل اشاره میکنند اسمش رو نگو
خطریه!

نازنین سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:41 ب.ظ

به قشنگی چشمای ستایش ، به مردونگیه طاهر ، به خنگیه صابر ، به صبر آتی ...
هیچی دیگه به سلامتیه همشون صلوات بفرست

اللهم ...
رسیدن بخیر

نازنین سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:43 ب.ظ

سلااام سلااام به داداش آرمان
ا ِ ا ِ من فکر کردم هنوز پست قبلیه
من هنوز تو اون به سلامتیه موندم
خیلی باحال بود حالا بذار این یکی پستو بخونم

من یه روز در میان آپ میکنم
هنوز موتورم خاموش نشده مثل خیلی از دوستان

نازنین سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:45 ب.ظ

میگم به به میبینم که پست سیاسی میذاری
خوشم اومد
میگم حالا شایدم اون مخاطب خاص بخونه
بعید نیست ولی خب چه فایده

حالا تو جناح مایی یا اون یکی جناح؟

نکنه جناح مخالفی!

من تو هر دو جناح فعالم
در واقع جاسوس دوگانه ام

نازنین سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:48 ب.ظ

میگم ادامه مطلبم دیدم

حالا این یعنی چی؟

من الان از سر امتحان اومدم مخم هنگ کرده

بذار یخش آب بشه متوجه میشی

نازنین سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:10 ب.ظ

میگم ایشاا... موتورت همیشه همیشه روشن و پر قدرت باشه
بدون آبدزدک این دنیای مجازی که دیگه...

اینم هندونه خنک برای داداش آرمان

ولی جدی جدی گفتم

ولی هندونه بود خدا وکیلی
کارد رو زدم بهش گوش تا گوش شاق شد
چه قرمز وشیرین بود
دستت درد نکنه
از کی گرفتی آبجی!

کوروش سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:51 ب.ظ http://korosh7042.blogsky.com/

درود بر تو آرمان عزیز
یار مهربان همیشه همراه
امید سب ز بهانتظار نشسته

خوابند همرهان

بیدار بمان
باید به بهاری حقیقی دل بست

دلم گرم از رفیقان است امروز
امیدم مهر یاران است امروز
بهارم مهر سرسبز شماهاست
محبت کار خوبان است امروز

درود بر استاد مهر و دلگرمی

مسعود سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:59 ب.ظ http://www.greenoranoos.blogsky.com/

سلام آرمان عزیز
البته که دنیا دار مکافاته
من با چشم خودم خیلی از این مدلی هاشو دیدم
دارابطه با اونایی که تونستن فکرشو بکن وقتی بچه های ما بزرگ بشن بر ما نفرین می فرستن که یه همچین محیطی بوده و ما هیچ کاری نکردیم میفهمی که.....

البته که می فهمم
منم به همین خاطر اینگونه به خود می پیچم
از ملامت آیندگان

Ghasedak سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:16 ب.ظ http://earsplitting-silence.blogsky.com


این بیت گوش داره وب منم گوش داره
در دار مکافـــــات چنیـــــــن اسـت بیچاره هـــــر آنکس نکنــــــد گوش

آپیدم ...

کار خوبی کردی
امتحانات تموم؟

فریناز سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:16 ب.ظ

سلام

خب الان چی بگم؟


آهان این مخاطب خاص دارد رو دیدم یاد سوتیه چند روز پیشم جلو مامانم افتادم
به خیر گذشتا

آهان ! اون سوتی که گفتی
ببین داری راه منو میری
یه روز تو هم دستت رو میشه

ندا سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:17 ب.ظ http://neday-zendegi.blogsky.com

حرفات خیلی پر معنا است واقعا چیزی برای گفتن ندارم

این همه گفتی
از شما یاد گرفتم

نازنین سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:12 ب.ظ

میگم هندونه ها قابلی نداشت
از همین سرِ کوچه ایه گرفتم...!

پولشم...
قابلی نداره
حالا باشه بعد حساب میکنیم
ای بابا حالا که اینقده اصرار میکنی 25250 تومن
گرونه؟!
خب مگه خبر ندارین؟!
یارانه ها رو برداشتن دیگه

بزن به حسابم
سر ماه بعد گرفتن حقوق باهات تسویه میکنم
البته اگر فراری نشم

خوشا بحالتان ما سر کوچه مان یخمک هم نمی فروشن

مهرداد سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:47 ب.ظ http://manam-minevisam.blogsky.com

برعکس برعکس!!!

یعنی اینکه کاریکاتور همینطوری صادقه
برعکسه برعکس خودش میشه دیگه

pashmakoo سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:38 ب.ظ http://pashmakoo.blogsky.com

سلام ننه اومدم ازت بسیااااااااااااااااااااااااااااار تشکر کنم!
امروز وبلااگم خیلی تمیز بود!
معلومه خوب جارو شده بود!
قربون نوه ی گلم میسییییییییییییی

ولی بگو از کمر افتادم ننه
چند سال بود گرد گیری نکرده بودی؟

pink چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:21 ق.ظ

چه کاریکاتور پرمحتوایی بود


و افسوس

بانوی شرق چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:35 ق.ظ


سلام

ح.ا.۱: خوش بحال اون مخاطب خاص٬ یکی هست براش شعر بگه
ح.ا.۲:ای بابا...
ح.ا.۳:ما هم میتونیم
ح.ا ۴:دلم سوخت....

بازم رسیدن بخیر
گاه خوب می خروشید گاه سکوتی محض می شوید. چرا؟

کوروش چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:37 ق.ظ http://korosh7042.blogsky.com/

اسب حیوان عجیبی است به ایما گفتم
انچه پنهان و نه پیداست هویدا گفتم
گفتم این را همه اهل ادب میدانند
حرف دل را تو ببین من به شماها گفتم
ورنه از آیه یاسین و همان گوش خران
از ادب دور بدو لیک ز اینها گفتم
گوش این دل که پر از پند و نصیحت باشد
فحش دادم به دلم. این دل رسوا گفتم


فدای تو

ترا زیبنده باشد نام استاد
ز دست این من ِ مغرور فریاد
کلامت درّ و من مانند ِ خاشاک
جواهر هستی و من کاه در باد

فدای مهر بی پایانت استاد!

الدان پنج‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:26 ب.ظ http://macloren.blogsky.com

سلام
هدف فقط صله رحم بود و رفع بیکاری

ممنون زحمت کشیدید

آوا جمعه 20 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:39 ب.ظ

بابا اینجا توبه نمودش صد بار بگفتا شکر میل نمودش
حال ندانم شاعر این بیت را سرودش یا مخاطب خاص سرودش

خودم سرودم
هنوز لب و لوچش نشان از شکر خوردن ندارد

آوار جمعه 20 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:40 ب.ظ

در آیینه نگر چون نگرى جز شهد وشکر هیچ نبینى
بر خود نظرى چون فکنى جز مورى در طمع گرگ نبینى

'گرگ محلی برای طمع بردن ندارد
همانطور که زشتی ارزش توصیف ندارد

ممنون شعر زیبایی بود.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.