آبـــــــــدزدک

حشره ای عاشق

آبـــــــــدزدک

حشره ای عاشق

ماندگار باش!

یادمه یه نفر شرح پریشانی اش (شما بخوانید وب گریزی اش) را داستانی کرده بود بنام پرنده بی نوک. هیچوقت هم نفهیمدیم چرا اون پرنده رو بی نوک تو داستان جا داده بود. خلاصه داستان این بود که پرنده بی نوک پس از گرفتن تسهیلات مسکن روی درختی لانه کرده بود. وقتی باد خبردار شد حسابی لانه اش را نواخت یه چیزی مثل شترق(فریناز! نخند!)


بحث شان بالا گرفت و اینکه چرا اینجا لانه ساختی اونم گفت چرا نسازم و از این حرفا و مخلص کلام اینکه پرنده بی نوک متوجه شد این درخت اونقدر بی شاخ و برگه که اون هر روز در معرض وزش باد است و باد لانه های بسیاری را نشانش داد که آنها را خانه خراب کرده بود.

آن پرنده وقتی متوجه قضیه شد کوله اش را بست و به یک درخت پر شاخ و برگ دیگر کوچید.

داستان اون بنده خدا همین جا تمام شد و اون دیگه بقیه داستان را ادامه نداد.


ولی من میخام بقیه ماجرا را براتون تعریف کنم تا بدانید هنوزکه هنوزه کلاغه قصه که قبلا گفتم به خانه نرسیده هنوز هم نرسیده است. اصولا این کلاغ سالهاست که فراریست و به خانه مراجعه نکرده است.


بگذریم! اون پرنده بی نوک وقتی به روی آن درخت پر شاخ و برگ کوچ کرد و لانه نمود خیلی دوام نیاورد و پس از چندی نوک از بال درازتر عاقبت برگشت. (احتمالا تو این مدت نوک مصنوعی کاشته بوده) وقتی ازش پرسیدیم چرا برگشتی؟


گفت: آنجا زیادی خوب بود. اما اینجا ترس از خراب شدن لانه ام به من انگیزه بیشتری برای مبارزه میدهد. آمده ام که بمانم به هر قیمتی که باشد.

طبق آخرین خبرهای رسیده هنوز خانه اش روی همان درخت بی شاخ و برگ است و باد هر از گاهی بشدت او و خانه اش را می نوازد. اینطوری شترق!!! (فریناز! نخند!)


این داستان را واسه اون دسته از دوستان که دائم از خداحافظی از وبلاگستان سخن میگن و حرف رفتن را پیش میکشند تعریف کردم. نمیدونم بکارشون میاد یا نه.

من انشای خوبی ندارم. هر وقت دهنم رو باز میکنم تا دو کلمه حرف بزنم نمیدونم چرا معر (چیزی شبیه شعر) بیرون میزنه. بهر حال اینم زبان دل من برای این دوستان بقچه بدست.

 


گمان کردی اگر رفتی تمام است ؟    اگر ماندی حـــرام انـدر حــــــرام است ؟


نه جان ِ من ! غلط برداشت کردی     چنین باور خیالی خام  ِخــــــام است


نه پنداری اگـــــــــر رفتی از اینــجا     شرایط بهتـــــر و دنیا بــــــه کـام است


خــــــدا حافظ مگو وقتی کـه دانی     پس از هــر بای بایی یک سلام است


زمین گرد است و ما بر روی آنیــم     به هر قــــــدری که رفتی ناتمام است


سخن از هـر تمامی ناتمام است     تمام حــــرف مـــــن در این کلام است


نمی گویم مـــرو ، اما همین بس     که اینجا دوستی بی رنگ و نـام است



ح.ا.1: اصلا فکر نکنید اون آدم پریشون من بودم. ابدا


ح.ا.2: امروز روز جهانی بدون دخانیاته. فقط میتونم بگم: عزیز من! جان من! نکش! چیز خوبی نیست. اگر بود رو جعبه اش یه عکس بهتر میکشیدند. مثلا عکس منو


یه آشنا میگفت داداش بزرگم بدجور سیگار میکشه و گوشش به نصایح ما بدهکار نیست.

یکروز بهش گفتم حالا که ترک نمی کنی لااقل بخاطر سلامتی ات کمی ورزش کن.

میگفت بهم جواب داد: مگه نمی دونی ورزش واسه سیگار مضره !


نظرات 41 + ارسال نظر
میترا سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:46 ق.ظ http://mitra2266.blogfa.com/

سلام وبلاگ قشنگی دارین می خوام ازتون دعوت کنم به چت روم بیست که مال منه بیاین البته لازم به ذکره که این چت روم حالت چت باکس داره و برای استفاده از ان نیازی به ایمیل نیست و بیشتر از دو نفر با هم در حال چت هستند
اگر موافقید با هم تبادل لینک کنیم. اگر راضی هستید به وبلاگم بیاین و بهم خبر بدین تا من هم شما رو لینک کنم
با تشکر

لینک رو بذاریم واسه بعدا. ممنون تشریف آوردین

میترا سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:48 ق.ظ http://bahar90.blogsky.com

وبلاگت قشنگه خوش حال میشم به من هم سر بزنی

مرسی. حتما

یه زن... سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:53 ق.ظ

اووووووووووووووووووووووووووووووووولللللللللللللللللل

شما در لطف به این داداشت اول هستی. ممنون

یه زن... سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:54 ق.ظ

بیخیال رفتن از رفتن بدم میاداز خداحافظی

مثل خود من. سلام رو همیشه هستم

یه زن... سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:55 ق.ظ

در مورد سیگار کشیدنم بگم که به جهنم بزار انقدر کشن تا ششهاشون منفجر بشه

ترا خدا نگو.
عزیزانمان هستند. چه دوست یا فامیل باشند

فریناز سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:05 ق.ظ

اون پرنده ای که من می شناسم
چه بی نوک چه با نوک
چه بی بال چه با بال
چه این شاخه چه اون شاخه
چه بی باد چه با باد!
دووم میاره و مبارزه می کنه
چون ...
چونشو نمی گم پر رو می شه!

(آرمان!نخند!)


اینم واسه اینکه بدونی من از آدمای نوک تیز خوشم میاد
مربع باشه لوزی باشه ذوزنقه باشه یا مثلث که دیگه نور علی نور است

فریناز سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:40 ق.ظ

اگه به اینه که من N ضلعی میشم
مگه نه ؟

البته وقتی n به سمت بی نهایت میل میکنه

وحید زایری سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:45 ق.ظ http://goldoost1772.persianblog.ir/

سلام
جالب بید ! البته گاهی هجرت ضروریه و توی مواقعی آدم می بینه داره از نفس می افته و چاره ای جز هجرت نداره . مثل پیامبر عزیزمان

البته اون رو قبول دارم. بقول شریعتی هجرت تمدن ساز است
اما خداحافظی نه

بانوی شرق سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:59 ق.ظ

سلام
.
.
.
راستش هیچ نظری ندارم!
یعنی نمیدونم چی بگم

علیک سلام بانو!
مطمئنی؟

گل مریم سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:02 ب.ظ

ح.ا.2: امروز روز جهانی بدون دخانیاته. فقط میتونم بگم: عزیز من! جان من! نکش! چیز خوبی نیست. اگر بود رو جعبه اش یه عکس بهتر میکشیدند. مثلا عکس منو
...............
جدی فکر خوبه هااااا!‌ گرفتین که منظورمو

عکس من منظورته ؟
اگر باهام خوب حساب کنند از نظر من اشکال نداره از چهره حذاب من استفاده کنند

یاس وحشی سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:07 ب.ظ http://yaasevahshi.blogsky.com

درود بسیار ...
پستی دارم در این زمینه و نقد این رفت و آمد ها ... بخوانیدش بد نیست ... در قسمت نقد و بررسی ها می توانید پیدایش کنید ...
ما که اهل دود نیستیم اما ممنون از یاد آوری.

مطالعه می کنم
شما چیز بد نمی نویسید. مشتاق دیدنش هستم

سوفیا سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:03 ب.ظ http://www.sufiyastory.blogfa.com

یه نفرو میشناسم که این پست شما فقط به درد اون میخوره...
ولی حیف که دیگه نمیاد
وگرنه حتما میگفتم بیاد اینجا رو بخونه

خیلی خوب بود مخصوصا شعرتون

خیلی خوشم اومد...دستتون درد نکنه...
ما که هیچ وقت حرف از رفتن نمیزنیم...
ما میمونیم تو بیرونمون کنن

معلومه میخت رو محکم کوباندی
توفان هم نمی تونه تکونت بده

احسان سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:14 ب.ظ http://no-is-soon.blogsky.com/

سلام .. سلام .. امتحان هندسه دارم قعلا وقت ندارم بخونم ایشالله بعد میخونم اپتون رو بای فعلا

هر وقت بیای قدمت بر چشم

یه پریشان گو سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:08 ب.ظ

هنوز کامل فرصت نکردم بخونم اما چشم افتاد به نکش اگه خوب بود عکس بهتری روش میذاشتن و اینا ... خاستم دو تا مطلبو بگم تا بعد بیام باز نظر بدم :
دو :
می کشم
پس زنده ام
سیـــــــگار

یک:
وختی مضرات سیگار کشیدن را در یک مجله خاندم آنقدر ترسیدم که به خودم قول دادم دیگر هیچ گاه مجله نخانم .

مراقب خودتو بانو باش تا از سفر برگردم، بخونم نوشته هاتو

به این میگن حرف حساب
منو از رو بردی

فاطمه سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:16 ب.ظ

اصلا یادم نیست اخرین بار کی اومدم
سلام
خیلی زیاد نوشتی وقت خوندن ندارم
بای

هر وقت وقت داشتی بخون
ممنون اومدین

pashmakoo سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:40 ب.ظ http://www.pashmakoo.logsky.com

رفتم دوباره
متاسفم که وقت ندارم بخونم!
ایشالا سر فرصت میام حتما!
چشم دلم به تو هست آرمان!
مراقب وبلاگ ننه باش!
قول میدم مسقتی واست بیارم!
وبلاگمو دست تو و تورو بخدا میسپارم

ننه جان! اوندفعه حق حساب ما را ندادی
ولی چشم
چهارچشمی مواظبشم

شبنم سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:19 ب.ظ http://seven-stones.blogsky.com


سلام

درود
خوبی آبجی! حالا بر علیه مردا پست میزنی؟!

خدا همین نزدیکی هاست سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:38 ب.ظ http://kumail.blogsky.com

به به

به مزاجمان خوش آمد

ما دلمان به خوشی شما خوش است
زنده باشید

فرخ سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:21 ب.ظ http://chakhan-2.blogsky.com

دست شما درد نکنه دیگه ... حالا به من تیکه میندازی که هی میرم و می خوام برم و ....
حالا که اینطور شد همین الان وبم رو می بندم و میرم تا بدونی ما مرد عملیم . سیگارمون رو هم می کشیم و چای یک رنگ رو هم میزنیم به بدن .... آره میخوام برم روی یه درختچه لونه بسازم ... باد که سهله ! یه نسیم هم بیاد کلاسمو تعطیل میکنه ... من میرم آرمان عزیز تا ببینی یکی هم پیدا میشه که چمدون نبسته ُ بذاره بره .
عاشقتم بدجور . . اما حرف و تیکه رو نمیتونم قورت بدم

منظورم شما و بقیه دوستان بود
تیکه ننداخته و دوست ندارم تیکه انداز باشم
خلق شما اخیرا زود تنگ می شود عزیز!
با ما به از این باش استاد!

سوفیا سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:43 ب.ظ

توفان که سهله...
سیلاب هم بیا من رفتنی نیستم

اسپند رو دود کنید که یه وقت چش نخورم

وبلاگ نویس سمج به تو میگن آبجی!
تا این داستان آنای تو رو به جایگاه برباد رفته نرسونی دست بردار نیستی
ای ول

pink(ساحل) چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:29 ق.ظ

گوگولی مگولی مینویسیامزاح فرمودیم
اره خب وقتی ورزش دشمن اعتیاده از اون ورم معنی میشه

اینا با هم آبشان تو یه جوب نمی ره
فعلا که اعتیاد برنده تر است

شبنم چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:05 ق.ظ http://seven-stones.blogsky.com


قبلا بهم میگفتن که ضد پسرم

همون آنتی بوی
پس خطری هستی

دیروز دختر بابا....امروز خانوم خونه چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:18 ق.ظ http://lovely6566.blogfa.com

سلام
جدیدا هر جا میریم همه میخوان وبشون و جمع کنن مثل اینکه مد شدهشعر خیلی قشنگ بود آفرین
ح/ا۲

مد نشده دلزده شدن
شایدم میخان تغییر شغل بدن

کوروش چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:05 ق.ظ http://korosh7042.blogsky.com/

زنده گیمان شده بن بست
باید راه خروج را طی کنیم
وگرنه
علت را سالهاست میدانیم

راهش رو پیدا کردین به ما هم بگین بیاییم دنبالتون

کوروش چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:12 ق.ظ http://korosh7042.blogsky.com/


یاد شعری افتادم که مال حال و هوای خاصی است برایم بنام چکاوک و باد

چکاوک سخت می گرید
عنان ِخاطر ِ اندوهناکش را
به باد ِ حادثه پرداز
_ به این بد طینت ِ پر هیب ِ دست چالاک
_به این ناپاک
می گوید:

هلا ای دون صفت
بداخم ، بد کردار
ترا با یار ِ دیرین ِ من ِ آزرده ِ دل
تنها
چه خصمی بود؟
چه بودت کار؟
چه افسونی به کارت بود؟
چه معجونی به بارت بود؟
مگر آن رفته در رویا
شکارت بود؟

من و او
سالها با هم
قریب ِ یکدگر بودیم
تو غربت پی نهادی و
___مصیبت را نصیب ِ ما کردی.

تو اینک
آتاب هر صبوحی را
دریغ ِ ما کردی.

تو شبگیر ِ غزلخوانی
که ما
با جان
__عوض کردیم.
(که خورشیدش دل ِمجنون و لیلا بود)
بیفسردی.

به شب های سیاهت
آشنا کردی.
که نفرین ِابد بر تو
که نفرین ِ ابد بر تو

صدائی گنگ
از باد ِ خزان بر خاست.
به هیبت خواست
تا نقش سیه
بر تیره روز ِ مرغک ِ نالان کشاند
کشاند آنچه را خواهان آن بود.

ولی اودر دم ِ مرگش
سخنها گفت
__ز دل نالید.

که تا وقت ِ سفر
پیش ِ نگار ِ رفته در رویا
خبر از عاشق و عشقش رساند.

ولی باد ِ خزان هرگز نداند.

ولی آرمان جان من با سیگارت موافق نستم که این بد را همدمه نفسم قرار داده ام
فریناز نخندید من خندیدم


زیبا بود و دلنشین استاد!
نگران سلامتی شما هستم وگرنه خودم واست می خریدم به قصد ارادت

کوروش چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:18 ق.ظ http://korosh7042.blogsky.com/

بیا ای دل دمی مست از می ناب
شراب ارغوانی نوش داریم
به پاس مهربسیار و صفایش
به شعر آرمان جان گوش داریم
بنوشیم از شراب و نغمه ی تار
وخوش باشیم و دل را هوش داریم


دلا! استاد کوروش مهربان است
کلامش دلنشین و نوش جان است
بنوش از نغمه ی تارش شرابی!
که الحان خوشش نقش زبان است

نگین چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:52 ق.ظ http://www.mininak.blogsky.com

منم که کاملا فهمیدم اون آدم پریشونه که شما نیستی داداش آرمان

من؟ حاشا و کلا

سینا چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:39 ق.ظ http://omide-ma.blogsky.com

آره نباید عرصه رو خالی کرد

و خالی نمیکنیم

فریناز چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:15 ق.ظ

یه باره بهم بگو جوجه تیغی دیگه



استاد کورش من که همیشه می خندم!
ولی به خاطر سیگار شما نه!

جوجه تیغی!

ببین! خودت گفتی بگو .
وگرنه من به آبجیم هیچوقت اینجوری توهین نمیکنم

شبنم چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:50 ب.ظ http://seven-stones.blogsky.com


نه بابا ضد پسر نیستم شایعه درست کردن برام

خودت واسه خودت درست کردی یا دیگران؟
چون اصلا بهت نمی یاد

شبنم چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:37 ب.ظ http://seven-stones.blogsky.com


آره بابا
من آزارم به یه مورچه هم نمیرسه

کیه که این رو ندونه ؟!
شبنمه دیگه ! لطیف مثل صبحگاه

نازنین چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:23 ب.ظ

سلااااااااااااااااااااااااااااام
به به
میگم این داستان پرنده بی نوک و گفتی کی شروعش کرده
یه سوال دیگه حالا چرا هی "فریناز نخنده"؟!
میگم من اگه تصمیم به رفتن داشتم خداییش اینو میخوندم
فکر کنم موندنی میشدم

یه روز اگر خواستی بری وبت رو پر میکنم از این قصه

نازنین چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:26 ب.ظ

میگم اتفاقا اگه خوب نقاشی نمیکشی خوب مینویسین و شعر میگین

نه اینو جدی و بی شوخی میگم
واقعا حرف ندارن


هندونه ! هندونه!
بدو هندونه دارم. همش از باغ ابجی نازنینه

مرسی آبجی!

دریای شرقی چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:11 ب.ظ http://daryaysharghi.blogfa.com

داستان وپی نوشتها همش جالب و خوندنی بود ....ممنون از حضورتون

و همچنین منون از حضور شما

مهرداد چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:31 ب.ظ http://manam-minevisam.blogsky.com

سیگار باور کن اینقدر پرطرفداره که نگو و نپرس!
جدیدا قل قلی هم زیاد پرطرفدار شده!

میگن ورزش دشمن اعتیاد ولی باور کن دوستای من مخالف این حرف رو ثابت کردن!!!
قهرمان ورزش رزمی داریم سیگاری و اهل دود!!!!

جالبه بدونی که سیگاریا تو درساشون هم از باقی خیلی زرنگ ترن!!

اینجور که تو گفتی پس ما کلی متضرر شدیم تا حالا عزیز!
یعنی عمریه در خسرانیم؟

شنگین کلک چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:19 ب.ظ http://shang.blogsky.com

دوست عزیز خیالت از جانب شنگین کلک راحت بادا
ما تازه از راه رسیده ایم و خیال بقچه بستن هم نداریم
همینجا هستیم بیخ ریش خودتان .
اصولا هم با رفت و آمد زیادی میانه خوبی نداریم البته
همیشه قدم شما روی چشم . تشریف بیاورید منزل خودتان است

دعوت نامه رسمیه؟
پس با اهل و عیال می آییم
اصرار نکنید دیگه! شام جای دیگه مهمانیم

ویس چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:29 ب.ظ

درختی که ما بر رویش خانه داریم فقط در مسیر تند باد نیست.از پای بست ویران است.ولی چه کنیم که فراوان دوستش داریم.ولی خوب هر کسی گاهی خودش را زیر سوال می برد که چی؟بعد که می بیند هیچ جایی ندارد ادامه خواهد داد.

همان تلنگر
تلنگر خوبه بشرطی که بگیره والا سیخ هم بزنیم افاده نمیکنه

کوروش پنج‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:21 ق.ظ http://korosh7042.blogsky.com/

دلم آواره از آوار درد است
که وزنش بیش از یارای مرد است
شراب سرخ خواهم ،مرد افکن
دوای درد من یک گور سرد است


دل مردی نمانده سالم انگار
یکی افتاده آن یک بسته دستار
شراب سرخ را بر تیغ دادند
زمین پر گشته از آلاله بسیار

یه پریشان گو جمعه 13 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:19 ب.ظ http://numb.blogsky.com/


خوندم با اجازت الن م دارم سیگار میکشم و خنده م گرفته
همیشه شاد باشین همیشه ...

نکش ابجی! نکش!
یه چیز دیگه بکشم
مثلا کش

یه پریشان گو شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:04 ق.ظ http://numb.blogsky.com/


ندا سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:54 ب.ظ http://neday-zendegi.blogsky.com

واقعا آدم فقط دست تسلیم بر میداره از دست تو جرات نمیکنه درد دل کنه کلی اینه گوشتکوبیده یک دستش میکنی
آقا ما تسلیم نه جرات رفتن داریم نه موندم چه کنیم؟؟؟؟؟

اختیار دارین
شما هر جور بفرمایید
ولی از این ور برید بهتره

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.