آبـــــــــدزدک

حشره ای عاشق

آبـــــــــدزدک

حشره ای عاشق

بابا نان داد _ مامان عشق داد

بابا آب داد ، بابا نان داد

بابا فقط آب داد و نان داد، مامان عشق داد

بابا گول شیطان را خورد و شناسنامه اش پر شد از نام های قشنگ.

وقتی پر شد خالی شد.

نه خالی نشد. خط خورد. زن ها خط خوردند، مادرها خط خوردند

دخترها زن شدند، زن ها مادر شدند و خط خوردند

و بابا چون حق دارد، آب می دهد. نان می دهد.

مامان زوجه ، مامان ضعیفه ، مامان عفیفه

مامان غذا پخت، بابا غذا خورد. مامان لباس را اتو کرد، بابا لباس را پوشید و
رفت بیرون
...مامان ظرف شست، بابا روزنامه خواند.

بابا روزنامه خواند و اخبار دنیا را فهمید ولی نفهمید مامان غم دارد

بابا اخم کرد. بابا فحش داد. آخر بابا ناموس دارد .پشت سر ناموسش حرف بود.

مامان کار ، مامان پیکار ، مامان تکرار ، مامان بیدار.

بابا نان می دهد و فوتبال خیلی دوست دارد

بابا رونالدو را از مامان بیشتر دوست دارد

بابا می خوابد، مامان می خوابد. مامان می زاید. مامان با درد می زاید.

مامان شیر می دهد، بزرگ می کند، حقیر می شود، پیر می شود

بابا زن گرفت. صیغه بابا برای مامان طلا گرفت. مامان بغض کرد

مامان رفت. صیغه یعنی رفتم، رفتی، رفت ...

اما مامان برگشت

کسی با بابا کار ندارد. بابا حق دارد. حتی اگر شب ها هم نیاید ولی مامان باید
با آبرو باشد.

بابا "پرسپولیس" را دوست دارد

بابا "آنجلینا جولی" را دوست دارد

مامان کار ، مامان پیکار ، مامان سرشار از پیکار ، مامان بیمار  و تب دار

بابا خانه دارد، ماشین دارد، ارث دارد، غرور دارد ، زور دارد

مامان روسری دارد ولی دیگر هیچ چیز ندارد. مامان فقط حق مهریه دارد، حق نفقه
دارد، حق آزادی دارد. پس باید ساکت بماند حتی اگر مهریه ،نفقه و آزادی ندارد
.

مامان خدا را دوست دارد ولی نمی دانم آیا خدا هم او را دوست دارد ؟

پس چرا وقتی مامان تب دارد بابا نمی بیند؟!  چرا؟

 

ح.ا.0: مطلب بالا از من نیست. دلم نمی خاد کسی آن را توهین به خانما برداشت کند. این گوشه ای از واقعیت جامعه ماست که نیاز به اصلاح ریشه ای دارد .

ح.ا.1: فردا بازم سه شنبه است. روز زن نیز هست. این سه شنبه چه خرید عیدی میشه با حضور خانمهایی که همیشه برای خرید حی و حاضرند!!!

نظرات 26 + ارسال نظر
شبنم دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:24 ق.ظ http://seven-stones.blogsky.com

با این حرفا واسه زن متاسفم

چرا متاسف باشید
این واقعیتی است که باید اصلاح بشه

گاهی کمی نمک روی زخم بریزیم بهتر است تا الکی پانسمانش کنیم

بابا دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:25 ق.ظ

شما فمنیست هستید؟

تا حدود زیادی
شما چطور؟

ستوده دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:56 ق.ظ http://saba055.blogsky.com

سلام آرمان عزیز.
اینجا انگار حق وحقوق دارند تقسیم میکنند منم هستم چون خیلی وقته که حقم را ندادند .
حق آزادی، حق زن بودنم ،حقمادر بودنم وخیلی حقوق دیگر .
اما من حقم را میگیرم وزیر بار ظلم نمیرم

آفرین بر شما زن مبارز حق طلب
از قدیم هم گفتم حق گرفتنی است نه دادنی

ماجور باشید

بانوی شرق دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:19 ق.ظ http://www.royavash.blogsky.com


دلم گرفت
چقدر نامردی تو این دنیاست

حق
ی کلمه ساده دو حرفی که هنوز خیلی ها املاشو بلد نیستن
....

حق با شماست بانو!
اما هیچ کس این حق رو جز خود زنها نمی تونه استیفا کنه

به انتظار مردها نشینید

ستوده دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:38 ق.ظ http://saba055.blogsky.com

ببینم آرمان خان عزیزشما هم فردا با خانمتون میرید خرید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فکر کنم روز زن جهانی هیچ فرقی با روز زن ایرانی نداره پس آقایون باید به وظیفه خودشون در قبال کادو دادن عمل کنند .
شما به بانوی عشق چی کادو میدیدآقا آرمان؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بنده همیشه در خدمت بانوی عشقم
خرید هم میریم
کادو هم میدیم

سوالتون خیلی شخصیه
ولی باشه میگم
من به ایشون عشقم را کادو میدم
مرد به این دست ودلبازی تا حالا دیده بودین؟

چرا خانما از کادو گرفتن خسته نمیشن؟

ویس دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:07 ب.ظ http://lahzehayenab.blogsky.com

سلام آرمان عزیز.من این متن را در ایمیلی خونده بودم اگر آدرس ایمیلت را داشتم متنی داشتم با نام:چرا باید مادرمان را دوست داشته باشیم؟را برایت می فرستادم.در این که زن در این جامعه جنس دوم است حرفی نیست.و خیلی موارد.اما یادمان باشد مردان خیلی خیلی خوبی هم در این سرزمین زندگی می کنند که همیشه مدافع حقوق زن هستند مثلا یکیش خود شما.

شما لطف دارید
اما در مورد طرفداری من از حقوق زنها درست می فرمائید
همیشه و در همه جا حامی بودم
این را صادقانه میگم

فریناز دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:56 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

زن عشق می کارد و کینه درو می کند ...

دیه اش نصف دیه توست و مجازات زنایش با تو برابر.

می تواند تنها یک همسر داشته باشد

و تو مختار به داشتن چهار همسر هستی!

برای ازدواجش (در هر سنی) اجازه ولی لازم است

و تو هر زمانی بخواهی به لطف قانونگذار میتوانی ازدواج کنی ...

در محبسی به نام بکارت زندانی است و تو ...

او کتک می خورد و تو محاکمه نمی شوی!

او می زاید و تو برای فرزندش نام انتخاب می کنی ...

او درد می کشد و تو نگرانی که کودک دختر نباشد ...

او بی خوابی می کشد و تو خواب حوریان بهشتی را می بینی ...

او مادر می شود و همه جا می پرسند نام پدر ...؟

و هر روز او متولد میشود؛ عاشق می شود؛ مادر می شود؛ پیر می شود و میمیرد ...

و قرن هاست که او؛ عشق می کارد و کینه درو می کند

چرا که در چین و شیارهای صورت مردش به جای گذشت،

زمان جوانی بر باد رفته اش را می بیند و در قدم های لرزان مردش؛

گام های شتابزده جوانی برای رفتن و درد های منقطع قلب مرد؛

سینه ای را به یاد می آورد که تهی از دل بوده و پیری مرد رفتن و فقط رفتن را در دل او زنده می کند ...

و اینها همه کینه است که کاشته می شود در قلب مالامال از درد ...!

و این رنج است...


دکتر شریعتی

و این گوشه ای از این درد طاقت فرساست
اما اینگونه نمی ماند
تاریخ به ویرایشی نو احتیاج دارد
آن زن خواهد مرد و زنی متولد خواهد شد که گوهر وجودش دنیا را انگشت به دهان خواهد کرد
آری آن روز دیر نیست

فریناز دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:08 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

من که متوجه نشدم چرا میگین فردا روز زنه؟!

این روزا حوصله ی اخبار و این حرفا رو ندارم

توضیح بدین ممنون میشم

فردا 8مارس روز جهانی زن است
اوکی؟

همه جا میگردی و به هر وبی سرک میکشی الا خبرها
تو دیگه کی هستی؟
اهان یادم اومد
شما خواجه فریناز اصفهانی هستی

فریناز دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:27 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

خب حالا که چی مثلا؟!
تو که زن نیستی بگم روزت مبارک!

پستت یه طرف و این سه تا شکلک یه طرف

همین سه تا رو دوست داشتم فقط

ولی من میتونم بگم روزت مبارک. پس " روزت مبارک"

ولی اینکه کسی بتونه فریناز سخت سلیقه رو راضی کنه شاهکار کرده
واسه همین این سه تا را هم بعنوان کادو به شما تقدیم میکنم

اگر خوشحال میشی بازم بهت میگم روزت مبارک

محمد دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:40 ب.ظ http://mohamad-asa.blogsky.com/

سلام آرمان عزیز
خوشحالم کردی که بهم سر زدی
مطلب قشنگی بود
فردا همه بمناسبت روز زن و خرید شب عید میریم که دیگه باباها اینکارا رو نکنند

افرین به تو باهوش
پس برای اینکه درس خوبی داده باشیم به باباها فردا همه میریم خرید عید

کوروش دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:42 ب.ظ http://korosh7042.blogsky.com

چه شعرقشنگی
تعجب نکن ارمان عزیز. درسته است که وزن ندارد و قافیه هم ولی پر از احساس است
ولی نویسنده اش این زبان را انتخاب کرده است برای بیان ان
در ادبیات ما اسم 4زن برجسته شده
در صورتی بسیار زنانی که پای گهواره ها تا صبح به بهانه ی لالائی گفتند شعرسرودند و زجه زدند
در مطبخ .اشک چشمانشان را از دود اجاق نشان دادند
.................


حرف حساب زدین استاد!
فکر میکردم دوستان از این پست بنده دلگیر بشن
اگرچه از خودم نبود ولی انقدر روی من تاثیر گذار بود که تصمیم گرفتم برای مطالعه دیگران هم بذارمش

الان فکر میکنم چه کار خوبی کردم
اگرچه تلخ است اما تلخی آن کار گشاست
سپاس استاد!

فریناز یاد بگیر!

سینا دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:07 ب.ظ http://omide-ma.blogsky.com

آقا جان برادر عزیز همه ی حرفات قبول ولی چرا اسم پرسپولیس رو آوردی؟پرسپولیسی ها همه با معرفتند

سینا جان! اون مربوط به پست قبلی بود
تازه کسی بر علیه پرسپولیسی ها چیزی نگفته بود
اگر میگفتن که من حذفش میکردم

پرسپولیسی از من با معرفت تر پیدا نمی کنی اینجا
البته بعد از شما

شبنم دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:29 ب.ظ http://seven-stones.blogsky.com

من اعتراض دارم
الآن باید به کی بگم ؟

آبجی همین اعتراض کنید
انشاله رسیدگی خواهد شد

شبنم دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 04:02 ب.ظ http://seven-stones.blogsky.com

من اعتراض دارم
از این زندگی شاکیم
از این روزا ناراضیم
اصلا از همه ناراحتم

چی شده ابجی!
شما که همین چند روز پیش از داشتن حمیدخان بشکن میزدید
حالا نمیشه با نگاه کردن به اون گل پسر ذوقشاد باشین؟

شادی با یک نگاه هم ایجاد میشه
سخت نگیرید ترا خدا

به شیرینی های زندگی فکر کنید تا فکرتان شاد بشه

شبنم دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 04:27 ب.ظ http://seven-stones.blogsky.com

داداش دست خودم نیست
به مامانم میگم میگه به خاطر سنته که حساس شدی
دلیل پیدا نمیکنن به سن ربط میدن

دلم نمی خاد بگم بخاطر سن تان است
اما تا حدودی همینطور است
شما به اطرافت نگاه کن بیشتر هیجانات مال سن شماهاست
شما مثل شعله های اتش هستید که هر لحظه بلند و کوتاه میشه
وقتی سن بالا میره از زبانه ها کاسته شده و مثل اتش زغال میشه
چند روزه دیگه انگار که شبنم امروز نیستید
سرت را گرم کاری کن
خودش درست میشه

شبنم دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 04:48 ب.ظ http://seven-stones.blogsky.com

حتما شما هم میگید به خاطر سنمه ... !!!

تغییر موقعیت و مکان موثره
ابجی! به یک سفر فکر کن

بابا دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 04:54 ب.ظ

به نظرمن این روزا زنها قدرت مند شدند این حرفا مال دوران قدیم بود
مردا مواظب خودشون باش زنها احتیاج به ژان والژان ندارن

البته
ما هم اگر می بینید سنگ خانمها را به سینه میزنیم داریم باج میدیم تا مصونیت بگیریم
شوخی کردم
اما هنوز راه درازی مانده تا دیگر کزتی در دنیا باقی نماند

نگین دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 05:50 ب.ظ http://www.mininak.blogsky.com

این که مطلب توهین آمیزی نبود آقا آرمان ...
خیلی هم قشنگ واقعیت جامعه ر وبیان کرده بود
ممنون واقعا قشنگ بود

ممنون ابجی نگین!
خواستم جلو دلخوری بعضی دوستان دل حساس را گرفته باشم
خیلی لطف دارید که دلگرمی می دهید

گل مریم دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:53 ب.ظ

مثل این که امروز همه مثل هم شدیم! موضوع آپ اعلام کردن!!!

همه مثل هم شدیم چون دردمان مشترک است

ارغوان دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:34 ب.ظ http://sadeghi-arm.blogfa.com

شما مردها هر چی دارید از ما زنها دارید
اصلا وظیفهی زن این نیست که غذا بپزه خونه رو جارو بکشه و ...
مرد باید صبح تا شب جون بکنه پول در بیاره وظیفشه . هه هه هه
خقهملایبملانیتلیخسفتثقهخلتیبئسیکوکشسیمثکقنلتبلبلدبیوئ.یورئربنابنابنلتیمئلبیب

البته ، حق با شماست
بازم حق با شماست
اینم حق با شماست

دیگه چرا عصبانی
این که نوشتی فحش بود به زبان آشوری؟؟؟

گل مریم دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:00 ب.ظ

درد مشترک؟! فکر نکنم...
به هر حال...
اون ذلیلی که شما میگین درسته! ولی شما رو در نهایت عزیز می کنه! پس اسمش باید فرق کنه!
در کل من با عقاید فمنیسمی مخالفم! عزیز بودن زن به زن بودنشه!

اگر شما با عقاید بنده مخالف نباشین که گل مریم نیستین
ولی من با شما موافقم اگرچه مخالف نظر شما در مورد فمنیست هستم
زن عزیز است چون زن است
کاملا درست است

شبنم دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:14 ب.ظ http://seven-stones.blogsky.com

آره راست میگی
دلم میخواد برم سفر
فکر میکنم خیلی به یه سفر احتیاج دارم

راه ترا میخواند ابجی شبنم!
حمید خان را بفرست دنبال بلیط
از حالا سفر بخیر میگم
سوغاتی یادت نره
واسه من یه جعبه اضافه تر بیارید چون عایله ام زیاده

فرخ سه‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:29 ق.ظ http://chakhan-2.blogsky.com

سلام به نظرم این نوشته ضدمرد بود و چهره ی مظلومانه ای از زن را ارائه میکرد .... مردها در این نوشته زن باره و شهوتران و بی توجه بودند و زنها دلسوز و رنجبر و کوشا و دردمند!!
متن زیبایی بود آرمان عزیز اما پیازداغش خیلی زیاد بود .
بطورکلی سرخ کردنی برای سلامتی خوب نیست ... خودت که بهتر میدونی!

من ننوشته بودمش استاد!
یحتمل اونی که نوشته یه خانم بوده و در ریختن پیاز دست و دلبازی به خرج داده است
یه چیز دیگه استاد!
امروز روز زن است بد نیست با دل خانما تا میتونیم راه بیاییم
کج کج بشینیم چند وقت دیگه روز مرد میشه از همون زیر شلواری و جوراب هم بی نصیب خواهیم ماند

عادله سه‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:50 ق.ظ http://sokootenili.blogfa.com

ای بابا روز زن که تابستووووووونهفکر نکنم الان باشه ها تو چی میگی

این روز زن با اون روز زن فرق فوکوله آبجی!
این یکی جهانیه
بقول مهندسای رایانه گلوباله

ماندانا سه‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:51 ب.ظ http://wildlgtigress.blogsky.com

سلام وبلاگ جالبی داری

مرسی
لطف دارید

hanie دوشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 05:52 ب.ظ

خیلی وبت باحاله یعنی ازیه پسربعیده تازه امروزباهات اشناشدم ازاین به بعدبیشترمیام

خونه خودتونه
قدمتان بر چشم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.